Sunday, March 25, 2007

Freja: manic little trucker

So my brother Peter bought Freja a pull cart when she was born and we finally assembled it. Its pretty large so it wasn't much use until now. Actually its not much use now either, except to pull about the flat though it hardly fits any where its so big! Freja loves sitting in it with Wabbit and of course I have to make 'brum brum' noises as I struggle to fit it through the door ways. When I've run out of steam, its also good to sit in with a duvet on her legs watching 'Wallace and Gromit - Curse of the Were Rabbit' which we've seen about six times today. The idea is Freja can sit in the cart when she goes out and about, but she's so curious and figidty (the girl cannot sit still for 2 minutes) that I'm worried she'll hop out and crack a tooth or get run over by some Somali maniac driving a bus (I seem to be seeing a lot of manic Somali bus drivers these days, not to mention the care free Somali post men who don't seem to care which letter box they stuff the post into. Must be a cultural thing). Mette does not share my pessimism regarding Freja, but she does agree some form of restraint has to be added if Freja is to be dragged about the city in her SUV sized pull cart. At least until she can understand not to climb out.

In the mean time, life goes on. I'm broke, sick as a dog and bad tempered. At least the sun has been shining though! I watched all of 'X-files Season One'. I really miss that show.


Når... nu skal vi til det igen... Jan's fantastiske danske udgave af Freja's 'dag bog'. Jeg har været dårligt til det her på det sidste så nu må jeg tage mig sammen, men der ikke fordi der er sket så meget andet end at vi er allesammen syge med alverdens sygdom. Mette hoster stadigvæk, jeg har ingen stem og Snoosen's ansigt ligner en vandfald.

Her forleden fik vi samlet Peter's fødsels gave til Freja; en kæmpe trækvogn med stor hjul. (Drengen er en idiot når det gælder alt med fire hjul! Han kan bare ikke lad være. Vi tænkt på at sætte en Land Rover klister mærke på den) Snoosen er vild med den og forlanger at jeg træker hende rundt i lejligheden, selv om der er ingen luft i dækerne og den kan næsten ikke kom igennem. Hun har allerede slået hoved to gang, fået fingerene i klem i dørkammen og faldet på brystet, men hun er ligeglad. Efter hun har hyllet i et halv minute for formens skyld skal jeg forsat træk hende og Wabbit rundt mens jeg laver bil lyd. Bagefter sidder hun så i vognen med dyne på benene, sammen med ham Wabbit der (som få langt flere nysser end jeg gør) og ser 'Walter og Trofast', som de hedder på Dansk. Denne film har vi set 6 gang i dag...

Ellers så er alt som det plejer. Vi er total flad og jeg tænker vi snart må flytte hvis ikke vi tjener noget penge snart. Jeg skal snakke med min ny læge igen på Onsdag og jeg håber at hun har god nyheder. Jeg vil gerne finde på en måde jeg kan forhøj min indkomst, enten ved at arbejde eller bliv set på førtids pension. Jeg ville allerhelst arbejde, men er næsten ligeglad bare jeg kan få fat i mere penge. Det koster vildt meget at bo i Århus midtby. Alt, alt, alt for meget.

Så, jup, det går rigtig fedt. Jeg er stadigvæk syge (det er snart 13 år siden denne sygdom ramte mig), har ingen penge og er ved at blive gammel... men, solen skinnede idag så det var godt. I morgen skal jeg snak med banken og få skæl ud fordi jeg har ingen penge og har måtte leve på over træk siden Jul.

No comments: