Saturday, February 10, 2007

Freja: approaching 18 months


So, now The Snoos is reaching the one and a half year mark. She has a total of 12 teeth, a vocabulary of circa 10 to 15 words and one hell of a temper! She's developing a regular personality as well, with a sly sense of humour that surprises me everytime I fall for it. The other day she offered me a bite of her bread and when I went to pretend to eat it (it was covered in drool and snot) she pulled it away at the last moment and chuckled to herself. Mette and I were left open mouthed and laughing, which of course meant she repeated the joke on Mette.
.
She has certainly figured out how to press her mothers buttons though and keeps up a whining 'I want' noise when ever Mette is around. She does this on me too but her utterances don't have the same effect on me. Mette complains that the noise drives her nuts, but I feel nothing much for the first hour or so. Apparently Freja has a very high pitched voice that can be like nails on a black board but I can't hear it. My hearing is obviously not as good as it used to be for when Freja kicks off a screeching (sometimes this is a game I join in) Mette complains that the noise cuts right through her head, but it has no such effect on me at all.
.

_ _


Nu er Snus'en snart halvanden år gammel. Hun har tolv tænder, kan sige næsten 15 ord og har en fandens temperament! Hun er også begyndt at udvikle en lumsk humøristisk sans. Snus'en er snu... heh. Forleden tilbød hun mig en styk brød og da jeg lænede frem for at tage den, så træk hun den hurtigt til sig igen med et grin og grinede til sig selv på en måde der fik Mette og mig til glo overrasket, og så grinede vi allesammen, så skulle Mette ha' samme tur selvfølig.
Freja er god til at pres Mette, ihvertfald bedre til det med Mette end med mig. Hun hviner og peger indtil Mette er ved af flip, så bliver hun slæbt ind til 'Dada', men det hjælper ikke særlig meget, jeg prøver at distrahere hende men hun gider ikke lege med mig når Mama er ud i køkken for der er der mad!
.
Hun skråler og skaber sig med et højt hvine, så Mette klager at lyden skærer lige igennem hendes hovedet, men jeg kan ikke mærk det. Jeg tror mit hørelse er ved at blive slidt op af alt det højt musik. Jeg bliver ikke kørt ud som Mette gør ihvertfald. Det tager lift mere tid før jeg bliver træt af at hør på Freja's evig klagen... men jeg skal heller ikke høre på hende så meget. Når Mette ikke er tid sted er Freja langt mere rolig. Hun ved allerede godt at Dada er en dovn svin som ikke gider slæb sin flad røv ud i køkken hele tiden, og selv når jeg er der ud, så siger jeg bare nej. Heh heh heh. Dada er lidt ondt nogen gang.
.
Nu er det ikke såden at jeg står og spiser foran hende. Såden er det ikke. Hvis jeg tager en bid så få hun også nogen. Nogen gang ser hun at jeg få mig en snejl, så vil hun har et stykke og det får hun også, men kun fra kanten fordi Mama vil ikke har hun får for meger sukker... og jeg kan også bedst lide det stads i midten!
.

2 comments:

bucket said...

I do think mamas react differently, physically too, to the cry of a baby.

My eldest showed her humor early on, before two yrs of age she had a joke where she would say "flying elephant" and point to the sky and when you looked to see she would find it oh so funny. Then the flying elephant started to do things like poop on daddy's head etc. kids are so entertaining

moif said...

=)

I shall have to keep a written record of all Freja's little jokes I think. I have a book where in all her early picture and things are supposed to be kept but I've neglected it of late.