Friday, April 28, 2006

Freja, Mette & Sheev’dra

Freja has been very adventurous of late. She roams the flat huffing and puffing or making long squealing noises that sound like a wounded puppy crying for attention. Most of the time this means nothing at all but sometimes it means she’s hungry. All this roaming means I have to be extra careful to keep my eye on her because give her ten seconds and she can have a power cable in her hand or one of Mette’s sewing pins!. (Mette drops pins like pine trees drop needles)

She has also begun to roll over onto her belly in bed, which gives her the opportunity to get up onto her feet and start shouting and singing for attention (or food). This means it takes a long time to get her to fall asleep now and I’ve been shirking my responsibility and letting Mette do all the hard work… my excuse, which is almost valid, is that Pip falls asleep easier with Mette than with me since she seems to equate me with playing games and messing about and Mette with comfort and security (and food). That is not to say that I don’t try to get her to fall asleep, it’s just that I have to give up after a while and let Mette take over.

Freja har været meget eventyrlysten her på det sidst. Hun kravler rundt omkring og laver altmuligt sjov lyd. Hun stønner og puster some en gammel dampmaskin og laver højt lyd ligesom en syg hvalp. For det mest betyder det ingenting, men nogen gang kan det betyde ’giv mig mad!’
Alt dette kravleri betyder at jeg skal være ekstra opmærksomt fordi hvis hun har bare ti sekunder kan hun nu få fat i et ledning eller en af Mette’s knappe nål!

Hun har også begyndte at vende om på rykken i sengen nu og hun kan nu selv kom på ben. Dette betyder at hun nu står og råber og synger efter opmærksomhed (eller mad). Det tager et langt tid for at få hende til at fald i sovn nu og jeg har forsømt mit ansvar lidt og ladet Mette tager det hårdt arbejde... min undskyldning, som er næsten gode nok, er at Pipski falder hurtiger i sovn med Mette end med mig. Når jeg er der så gider hun ikke sov fordi hun anser mig som en man lejer med, hvorimod Mette ser hun som en der giver tryghed og ro (og med).
Det betyder ikke at jeg ikke prøver, men at jeg giver op efter en tid og lader Mette tag over.

Mette er langt bedre til at få Pip til at sov, nok fordi hun elsker at sov selv og ofte falder i sovn imens hun ligger ved siden af. Det kan jeg kun gøre om morgen. Om aften er jeg alt for rastløs til at bare ligge der... selv om nogen gang kan jeg lig og kig på Freja mens hun sover.

For resten, drømt Mette, her i morges at Maya var bleven gravid, men det er nok fordi Alison er blevet gravid.


~~~~~~~~~

So, yesterday was gaming day and it was my turn to make food. I decided to make a Fisherman’s pie (which is like a Shepard’s pie, only with fish) and add in some of the mass of ‘grubs’ Malene (an old friend) brought by. (Alison, another friend, tells me ‘grubs’ are called ‘Jerusalem Artichokes’ in English, and I’ll have to take her word for that) I also added a load of caulifower into as well.
Unfortunately it didn’t taste quite as I’d imagined. It was edible ...but not particularly good. The ‘grubs’ were just too over whelming.
Apart from that, the evening passed okay. Sheev’dra is my favourite RPG of all time (as a player) and I always have a good laugh. Since this is a new game cycle I’m experimenting with multiple Dwarf characters (the Brothers Rammstein) instead of my old Elf character (Gau Therium), who has now become too powerful to retain as a standard player. It got to the point where I was employing every one else's characters which was just boring.

The new game looks okay so far. My Dwarfs are good fighters and metal workers but incompetent at just about everything else. I like playing obtuse, or flawed characters because its more of a challenge to create a persona than to figure out what’s going on. Most RPG’s are just not that challenging so most of the time I concentrate on ambience and personality. Having four characters instead of one is an experiment to see if I can develop four distinct individuals or if they all just blend into one.

Right now I’m listening to ‘Lullaby Elegy' by Eliot Goldenthal.

No comments: